• ДО РІЧНИЦІ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ
  • Специфіка налагодження суспільного консенсусу в інформаційному суспільстві
  • Розвиток Facebook Messenger
  • ХIII Міжнародна Карпатська страхова конференція

Перспективи запровадження інституту пенітенціарних суддів

Перспективи запровадження інституту пенітенціарних суддів

Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендує ВР прийняти за основу законопроект №4936 «Про превентивні і компенсаційні засоби у зв’язку з катуванням, нелюдським чи таким, що принижує гідність, поводженням або покаранням щодо засуджених та осіб, узятих під варту, та запровадження інституту пенітенціарних суддів». Адже таких механізмів у вітчизняній правовій системі нині не існує. Можна стверджувати, що пропонований нормативний акт є вкрай актуальним, своєчасним і необхідним, але до прийняття він потребує системного підходу і аналізу, доопрацювання та редагування. Щодо перспектив впровадження інституту пенітіціарних суддів та погляд на цю проблему експертів докладніше у матеріалі О.Кривецького «Громадська думка про правотворення», №20(123).

Законопроект про оперативно-розшукову діяльність в оцінках експертів та фахівців

Законопроект про оперативно-розшукову діяльність в оцінках експертів та фахівців

Концептуальні зміни у правовому полі України останнім часом все більше торкаються можливостей і принципів діяльності правоохоронних структур. 3 червня 2016 р. у ВРУ зареєстровано проект Закону  «Про оперативно-розшукову діяльність», який викликав неоднозначну реакцію експертів. У Пояснювальній записці зазначається, що його прийняття сприятиме удосконаленню правових засад здійснення ОРД; дозволить привести її у відповідність із європейськими стандартами;посилить захист прав людини під час здійснення діяльності тощо. Підсумовуючи думки експертів та фахівців, слід зазначити, що практично усі оглядачі наголошують на застарілості норм чинного законодавства про ОРД. Отже,  необхідність прийняття нового закону, який би відповідав сучасним викликам і європейським стандартам, поза сумнівів. І якщо його ініціатори прислухаються до пропозицій і зауважень експертного середовища, то у правовому полі України з’явиться дійсно необхідний і важливий закон. Докладніше про це у статті С. Закірової «Громадська думка про правотворення», №19 (123).

Держбюджет-2017: ризики для місцевого самоврядування в частині виконання делегованих повноважень

Держбюджет-2017: ризики для місцевого самоврядування в частині виконання делегованих повноважень

У статті розглядається низка законодавчих ініціатив ВРУ щодо проведення реформи фінансової децентралізації та забезпечення самодостатності місцевих бюджетів. Вагоме значення має закладення в держбюджеті-2017 механізмів фінансової підтримки об’єднаних територіальних громад, зокрема у сфері медицини та освіти, інфраструктури. Втім, для дотримання збалансованості показників державного і місцевих бюджетів на 2017 рік відповідні законопроекти необхідно прийняти до затвердження головного кошторису-2017, забезпечуючи при цьому взаємоузгодження їх положень. Здійснення цих кроків дозволить дотримуватися принципу субсидіарності та відповідності доходів органів місцевого самоврядування їх повноваженням, які передаються для виконання у 2017 році. Зауваження та пропозиції представниківКомітету ВРУ з питань бюджету, ГНЕУ, Рахункової палати, РПФ, АМУ щодо цього питання уматеріаліВ. Пальчук «Громадська думка про правотворення», 2016, №20 (123).

Підвищення мінімалки: політичний аспект

Рішення уряду про підвищення мінімальної заробітної плати викликало широкий резонанс в політичному та експертному середовищі, змусивши спостерігачів говорити не тільки про економічні наслідки та умови його реалізації, але і про очевидне політичне підґрунтя цієї ініціативи.

Детальніше про політичні наслідки підвищення соціальних стандартів читайте у продовженні аналітичного огляду Ю. Якименка  «Политические предпосылки повышения минимальной заработной платы в Украине» (с. 57 - 64).

Гібридна війна: економічний аспект

Логіка ескалації російської гібридної агресії проти України закономірно поширила її також і на сферу фінансів, яка, до речі, надзвичайно вразлива як до військових дій та соціально-політичної дестабілізації, так і до впливу інформаційно-психологічних операцій.

Детальніше про окремі аспекти російсько-українського економічного протистояння читайте у продовженні аналітичного огляду С. Кулицького  «Економічна складова гібридної війни Росії проти України: 4.Фінансові відносини як поле гібридної війни» в № 22 «Україна: події, факти, коментарі. 5. Взаємозв’язок економічних і соціально-політичних компонентів гібридної війни» (с. 44 - 57).