Конституційні зміни НАТО/ЄС: думки експертів

Конституційні зміни НАТО/ЄС: думки експертів

Конституційний процес

Парламентський комітет з питань національної безпеки одноголосно підтримав внесення на розгляд ВРУ президентського проекту  «Про внесення змін до Конституції України (відносно стратегічного курсу держави на придбання повноправного членства України в Європейському Союзі і в Організації Північноатлантичного договору)». Законопроект одразу викликав неоднозначну реакцію експертів. Адже на їх думку, він не має конкретики, а лише містить посилання на незворотність цього курсу України та повноправне членство в європейських і євроатлантичних організаціях. Вносити   зміни до Конституції потрібно, втім не слід  лише цим обмежуватися, бо без впровадження й прискорення реальних реформ ніякі її положення не стануть реальним фактором наближення України до НАТО і ЄС. Детальніше про думки експертів і політиків у статті О. Кривецького «Громадська думка про правотворення», 2018, № 15(159).

Чи запрацює в Україні ринок електричної енергії?

Чи запрацює в Україні ринок електричної енергії?

Проблеми електроенергетики

13 квітня 2017 р. було прийнято Закон «Про ринок електричної енергії». Документ  визначає правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку електричної енергії, регулює відносини, пов’язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електроенергії споживачам. Отже, прийняття Закону є необхідною передумовою структурних змін в електроенергетиці. Втім неможливо здійснити реформування в один крок і дуже важливо розуміти цей процес і розділяти його на логічні фази, які будуть успішно реалізовуватися одна за одною. Це саме те, що потрібно і в Україні. Докладніше про негатив та позитив закону,позитивні практики; вторинне законодавство; зарубіжний досвід; ставлення  до закону експертів та спеціалістів у матеріалі І. Беззуб «Громадська думка про право творення», 2018, № 15(159).

Банківська система України: сучасний стан і тенденції розвитку

Банківська система України: сучасний стан і тенденції розвитку

Банківська система

У публікації розглядається стан і проблеми розвитку вітчизняної банківської системи. Проведений аналіз засвідчив, що банківська система України подолала кризовий стан і в цілому стабілізувала свою роботу. Зокрема, помірно зріс попит на кредити серед населення. Також слід згадати й про нинішні істотні технологічні зміни в роботі комерційних банків України. Є вагомі підстави вважати, що вони пов’язані з більш широким впровадженням інформаційних технологій, зокрема інтернет-банкінгу у роботу української банківської системи. Проте, поки комерційні банки-резиденти України далеко не повною мірою виконують функцію ефективних фінансових посередників у частині кредитування розвитку вітчизняної економіки, особливо її виробничого сектору. Докладніше у матеріалі С. Кулицький «Громадська думка про право творення», 2018, №15(159).

Закон України «Про національну безпеку України»

Закон України «Про національну безпеку України»

8 липня 2018 року набрав чинності Закон України «Про національну безпеку України», в 6-ох розділах якого сформульовані принципи державної політики у сферах національної безпеки та оборони. Документ викликав неоднозначну реакцію деяких колег-депутатів й представників іноземних дипломатичних кіл. Здебільшого критика торкалася певних сегментів компетенції СБУ та відсутності ефективного парламентського контролю за її діяльністю. Акцентувалася увага й на різних точках зору на цю проблему представників міжнародних організацій і посла США в Україні та  нардепів.

Детальніше про основні новації закону; стратегічні національні інтереси України; стратегію розвитку ОПК та роль і місце правоохоронних та розвідувальних органів України щодо забезпечення нацбезпеки тощо у  статті О. Ауліна «Громадська думка про правотворення», 2018, №14(158).

До проблеми правового регулювання штучного інтелекту

До проблеми правового регулювання штучного інтелекту

Нещодавно Європарламент ухвалив резолюцію "Норми цивільного права про робототехніку" щодо найрізноманітніших аспектів і проблем  робототехніки та штучного інтелекту. Українське ж законодавство доки не регламентує правові основи використання творів, створених без участі людини, і автором твору визнає лише фізичну особу. Наразі розробка штучного інтелекту та середовища, в якому він  функціонуватиме як суб’єкт, знаходиться на початковій стадії своєї розробки та  становлення.

Докладніше про стан справ у цій сфері в Україні та світі; актуальні та невідкладні питання правового регулювання систем штучного інтелекту; думки з цього приводу експертів і науковців тощо у публікації О. Кривецького «Громадська думка про правотворення», 2018, №14 (158).