• ДО РІЧНИЦІ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ
  • Бібліотека в інформаційному суспільстві
  • Ринок електромобілів в Україні: становлення та перспективи
  • Кількість користувачів соціальних мереж сягнула 3 млрд

Чи виправдав Генпрокурор Ю. Луценко покладені на нього сподівання?

Час, що невблаганно спливає, вже відрахував першій рік перебування на черговій посаді одного з найбільш знаних українських політиків. 24 травня 2017 р. Ю Луценко відзвітував у Верховній Раді за рік роботи на посаді Генерального прокурора України.

Детальніше про оцінки результатів роботи Генпрокурора читайте в аналітичному огляді І. Рудя «Рік роботи Генпрокурора України Ю. Луценка: результати, прогнози, оцінки експертів» в № 12 «Україна: події, факти, коментарі» (с. 11-16 ).

Здобутки та прорахунки П. Порошенка за три роки президенства

Здобутки та прорахунки П. Порошенка за три роки президенства

Так склалося останнім часом, що в Україні саме навесні наступає термін підбиття річних підсумків роботи високопосадовців. 25 травня 2017 р. минуло три роки з дня обрання П. Порошенка Президентом України.

Детальніше, про результати трирічної роботи Президента П. Порошенка читайте в аналітичному огляді М. Дем'яненка «Три роки президентства П. Порошенка: проміжні підсумки та прогнози» в № 12 «Україна: події, факти, коментарі» (с. 4-10 ).

Чи допоможуть третейські суди та етичний кодекс суб’єктів врегулювання заборгованості у захисті прав кредиторів

Чи допоможуть третейські суди та етичний кодекс суб’єктів   врегулювання заборгованості у захисті прав кредиторів

Проблема неповернення кредитів в Україні і нині залишається гострою та «наболілою» як  для кредиторів, так і для боржників. Тому, для ефективнішого захисту прав кредиторів-банків щодо повернення вкладених коштів, необхідно законодавчо врегулювати кредитні відносини, зокрема, шляхом прийняття відповідного закону, який мав би забезпечити системний підхід до правового регулювання питань надання, використання і повернення банківського кредиту, а також законодавчо закріпити принцип підвищеної відповідальності позичальника за його повне і своєчасне повернення. Докладніше пропроект закону «Про особливості здійснення професійної діяльності з врегулювання простроченої заборгованості» й іншінормативно-правові акти; поняття Етичного кодексу професійної поведінки суб’єктів врегулювання заборгованості; третейські суди; думки експертів з цього приводу;  «круглий стіл» «Захист прав кредиторів» тощо, у матеріалі О. Кривецького «Громадська  думка про правотворення», №11(136).

Приватні в’язниці: зарубіжний досвід

Приватні в’язниці: зарубіжний досвід

 

Наприкінці 2015 року Мінюст України розпочав реформування пенітенціарної служби. Формально реформа стартувала, однак, проблем  в ній не зменшилося, як і не покращилися умови перебування людей за ґратами. Альтернативою існуючим державним закладам могло б стати запровадження системи приватних в’язниць і навіть привнесення в держбюджет додаткові кошти. Хоча практика їх застосування неоднозначна і суперечна, однак, в подальшому, залучення приватних інвесторів може змінити пенітенціарну систему держави. Для цього потрібно виключити корупційні схеми нинішньої підприємницької діяльності та прописати всі можливі варіанти заохочення приватних інвесторів до співпраці з пенітенціарною службою. Ефективність проекту можна перевірити лише на практиці, а для цього слід створити хоча б одну приватну в’язницю. Детальніше про нормативно-законодавчі  акти; Концепцію приватних в’язниць в Україні; стимул для вкладання капіталу до пенітенціарної системи; думки експертів; зарубіжний досвід вирішення проблеми у статті Т.Полтавець «Громадська думка про правотворення», №11(136).

Основні риси контролю за національним інформаційним простором Королівства Велика Британія

Основні риси контролю за національним інформаційним простором Королівства Велика Британія

В сучасному світі кожна держава враховує, що  інформація взагалі є найціннішим глобальним ресурсом. Вона постійно змінюється, зростає кількість її джерел і споживачів, водночас зростає уразливість інформаційного простору від недостовірної інформації, промислового шпигунства, комп’ютерної злочинності тощо. Тому забезпечення інформаційної безпеки є однією з найважливіших функцій будь-якої розвинутої держави. Зокрема, уряд Великобританії почав займатися проблемами захисту інформації раніше решти країн Європи. Система захисту її інформаційного простору залишається незмінною протягом багатьох років. Україні слід враховувати таку певну сталість законодавства Англії у сфері інформаційної безпеки та проектувати цей досвід та пристосовувати його до своїх реалій. Поняття  інформаційний простір та інформаційна безпека; основні правові принципи та характерна рисаінформаційної політикиВеликобританії; проблеми, позитив, недоліки системи захисту інформації; 3 основні аспекти та елементи інформаційної безпеки; основні риси контролю інформаційного простору та ін. у статті О.Бусол «Громадська думка про правотворення», №11(136).