• ДО РІЧНИЦІ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ
  • Бібліотека в інформаційному суспільстві
  • Ринок електромобілів в Україні: становлення та перспективи
  • Кількість користувачів соціальних мереж сягнула 3 млрд

Політичні в’язні: досвід міжнародного визнання та вітчизняні реалії

Політичні в’язні: досвід міжнародного визнання та вітчизняні реалії

Проблема позбавлення людини волі за політичними мотивами не нова. Як виявилося, радянське минуле в т. ч. підходи до вирішення питань з «інакомислієм» на територіях СНД залишилися радянськими. Факти ув’язнення людей за політичними мотивами є поширеним явищем у суспільствах, з авторитарними, або тоталітарними політичними режимами за суттю. Анексія Росією Криму та вторгнення на Донбас окрім глобальних геополітичних та економічних проблем спричинила також появу багатьох фактів переслідування людей на окупованих територіях. У травні 2017 р. Міністерство з питань тимчасово окупованих територій та ВПО провело презентацію проекту закону «Про визнання політичними в’язнями осіб, позбавлених особистої свободи з політичних мотивів за рішенням органів влади Російської Федерації, та надання їм державної соціальної допомоги». Вже тоді  представники ГО та фахівці мали  застереження щодо нього. Для вдосконалення багатьох норм було створено експертну групу щодо доопрацювання законопроекту. Більше про нинішні проблеми політв’язнів в Україні; мету вищезгаданого законопроекту  та статті; досвід міжнародного визнання; реакцію зарубіжних правозахисних організацій; становище  політв’язнів у Азербайджані та Туреччині у матеріалі С.Полтавця «Громадська думка про правотворення», №13(138).

Реформа процесуального законодавства в Україні: оцінки експертів

Реформа процесуального законодавства в Україні: оцінки експертів

 

Для ефективної реалізації права на справедливий суд необхідні як інституційні зміни, так і зміни процесуального законодавства. Зокрема, йдеться про президентський законопроект «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів». Попри те, що підготовка проекту тривала більше як 1,5 року, вже після його реєстрації в ВРУ стало очевидним, що чимало його норм є дискусійними і потребують доопрацювання. Адже ідеальний процесуальний кодекс повинен вирізнятися певною системністю, узгодженістю, взаємопов’язаністю та уніфікованістю норм як у самому кодексі, так і щодо інших процесуальних кодексів. В цілому ж даний законопроект є кардинально новим продуктом, який сприятиме судовому захисту порушеного права, і залучить багато механізмів боротьби із зловживанням прав. Детальніше про недосконалість та проблеми української судової системи; новації, позитив і негатив, окремі новели законопроекту;запровадження ЄСІТС, оцінки, зауваження та рекомендації експертів та фахівців у матеріалі І.Беззуб «Громадська думка про правотворення», №13( 138).

Чи вирішить децентралізація фінансові проблеми місцевої влади?

Чи вирішить децентралізація фінансові проблеми місцевої влади?

 

Фінансова децентралізація зобов’язує керівництво місцевих рад платити за потреби своїх людей, вкладати кошти в розвиток інфраструктури, соціальних об’єктів, освіту, медицину. Стосовно того що уряд озвучує значне зростання місцевих бюджетів, у деяких ОТГ стверджують, що їм цих коштів не достатньо, щоб покрити всі витрати на утримання соціальної інфраструктури.

Детальніше про вплив фінансової децентралізації на розвиток регіонів читайте в закінченні аналітичного огляду В. Пальчук «Бюджети місцевих рад: надходження та видатки в процесі реалізації реформи з децентралізації» в № 13 «Україна: події, факти, коментарі» (с. 35-43).

(не) Відчутні санкції

(не) Відчутні санкції

Сировинну економіку Росії очікує черговий сильний удар. Американський сенат розширив список антиросійських санкцій. В першу чергу може постраждати «Північний потік-2», проект російського експортного газопроводу в ЄС в обхід України та Польщі, фінансування якого з боку західних країн опиниться під загрозою зриву.

Детальніше про наслідки антиросійських санкцій на окремі галузі російської економіки читайте в аналітичному огляді Р. Жангожі «Конец фазы мягкого экономического противостояния» в № 13 «Україна: події, факти, коментарі» (с. 33-35).

Діяльність Тристоронньої контактної групи в Мінську по врегулюванню конфлікту на Донбасі

Діяльність Тристоронньої контактної групи в Мінську по врегулюванню конфлікту на Донбасі

Проблема результативності роботи Тристоронньої контактної групи в Мінську та створення ефективного механізму реалізації рішень стоїть надзвичайно гостро з початку її функціонування. За цей час було досягнуто чималої кількості домовленостей, однак подальші перспективи їх практичної реалізації постійно бажали кращого.

Детальніше про результати діяльності та перспективи Тристоронньої контактної групи читайте в аналітичному огляді І. Рудя «Робота Тристоронньої контактної групи в Мінську: досягнуті домовленості й подальші перспективи» в № 13 «Україна: події, факти, коментарі» (с. 29-33).